Hos Sunds Trädgård vill vi ge dig en trygg och enkel shoppingupplevelse. Enligt finsk lag har du som kund rätt att ångra ditt köp och returnera varor inom en viss tidsram, vilket vi gärna vill förtydliga för dig här.

Ångerrätt:

Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottog varan. Detta gäller för alla varor som köpts via vår webbshop, förutom de varor som är undantagna enligt lag.

För att utnyttja ångerrätten behöver du meddela oss om ditt beslut att ångra köpet inom denna tidsperiod. Du kan göra det genom att skicka ett meddelande till vår kundtjänst via e-post info@sunds.fi.

Returrätt:

När du har ångrat ditt köp har du rätt att returnera varan till oss inom ytterligare 14 dagar. För att returnera en vara måste den vara i oförändrat skick, det vill säga oanvänd, oöppnad och helst i originalförpackning. Om varan har använts eller förlorat sitt ursprungliga skick kan vi komma att göra ett avdrag på återbetalningen.

Viktigt att tänka på:

  1. Om du använder din ångerrätt och returnerar varan, kommer vi att återbetala det belopp du har betalat för varan (exklusive eventuella fraktkostnader).
  2. Returfrakten bekostas av kunden, såvida inte varan är defekt eller felaktig vid leverans.

Så här gör du för att returnera en vara:

  1. Meddela oss: Skicka ett meddelande till vår kundtjänst via e-post info@sunds.fi för att anmäla din retur.
  2. Packa varan: Se till att varan är i oförändrat skick och förpackad på ett säkert sätt.
  3. Skicka tillbaka varan: När du fått bekräftelse från oss, skicka tillbaka varan till den adress vi anger. Returkostnaden bekostas av dig som kund, om inget annat avtalas.
  4. Återbetalning: När vi mottagit och inspekterat den returnerade varan, kommer vi att återbetala beloppet till det betalningssätt du använde vid köpet. Återbetalningen sker inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur.

Undantag från ångerrätten:

Enligt finsk lag finns vissa undantag från ångerrätten, och dessa inkluderar:

  1. Förseglade produkter som inte kan returneras av hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits.
  2. Specialbeställda varor eller varor som tydligt har anpassats för dig som kund.

Felaktig eller skadad vara:

Om du mottar en defekt vara eller en vara som inte stämmer överens med beställningen, har du rätt att returnera varan utan att betala för returfrakten. I sådana fall kontaktar du oss så snabbt som möjligt för att få en retursedel och information om hur du går vidare. Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du har några frågor om ångerrätt eller returer. Vi finns här för att hjälpa dig!

Reklamationer gällande blombinderier

Blombuketter och övriga blombinderier: Blommor är färskvara och behöver ändamålsenlig skötsel, därför är också mottagaren delansvarig för bukettens livslängd. Om du vill göra en reklamation angående din blombeställning eller har andra frågor, vänd dig gärna till vår kundtjänst info@sunds.fi så hjälper vi dig.