Vid förhandsbeställningar via webbutiken beställs och betalas varan i förväg och levereras vid ett senare tillfälle när varan kommer i lager. Tidpunkten för leveransen meddelas så noggrant som möjligt i texten på sidan, och du får ett meddelande per e-post när leveransen väl sker.
I de fall när förhandsbeställda produkter inte kan levereras, till exempel vid problem i odlingen eller om varan inte kommer in i lager, returnerar vi köpesumman enligt vanligt förfarande. Du får ett e-postmeddelande om saken ifall så sker.
De angivna priserna innehåller moms 25,5 %, men inte leveransavgift. Priserna gäller endast köp från webbutiken. Leveransavgiften syns när du väljer leveransmetod i kassan.
Tekniska fel i prissättningen: I självklara fel i prissättningen kan Sunds hänvisa till ett mänskligt misstag eller tekniskt fel. Detta gäller t.ex. fall där priset är så fel att kunden borde ha förstått att ett fel i prissättningen inträffat, t.ex. att en 20 euros bukett säljs för 2 euro eller 20 cent.
Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i både priser och postavgifter vid behov.
Betalning sker med Paytrails SSL-skyddade e-betalningstjänst. För att kunna fullfölja beställningen behöver du vara bankkund och ha giltiga koder för internetbanken, ett giltigt betalkort godkänt av Nets eller app för mobilbetalning. Alla köp i webbutiken måste betalas vid beställningen.
Vårt företag har inte tillträde till kort- eller bankuppgifterna och informationen på betalkortet sparas inte i våra system.
Alla köp i webbutiken måste betalas vid beställningen, även förhandsbeställningar och när produkten avhämtas från trädgårdscentret.
Som betalningsförmedlare fungerar Paytrail. Paytrail erbjuder betalning via nätbank, mobila betalningsmetoder och kortbetalning. Du kan även betala mot faktura och avbetalning via Paytrail.
Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.
Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830
www.paytrail.com
Ångerrätt: Vi följer finländsk konsumentlagstiftning och konsumentombudsmannens direktiv gällande e-handel. Kunden har rätt att returnera produkter som levererats per post (gäller inte färska blombuketter) inom 14 dagar efter leverans och få köpesumman returnerad. Sunds betalar postkostnaderna för produktreturen.
Ångerrätten gäller endast oanvända produkter som är i försäljningsbart skick. Beställningen kan inte hävas om produkten har tydliga spår av användning.
Förfarande vid retur: Ta först kontakt med vår kundtjänst! När du returnerar produkten, använd alltid samma eller motsvarande förpackning som produkten levererades i, så att produkten är korrekt skyddad under transporten.
Returnering av köpesumman: Returneringen av köpesumman kan ta minst 1-2 veckor. Om köpesumman inte blivit returnerad under denna tid, ta genast kontakt med oss. Kom ihåg att returrätten inte gäller produkter som har tydliga spår av användning, som är skadade eller som inte kan säljas vidare.
Mer om Ånger- och Returrätt hittar du här.
I samband med beställningen ska kunden uppge åtminstone e-postadress, namn och telefonnummer för att Sunds ska kunna fullfölja beställningen, samt lämna sitt samtycke om att Sunds inför personuppgifterna i sitt kundregister. Kunden ansvarar för att både de egna uppgifterna och leveransuppgifterna är korrekta.
Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.
Blombuketter: Blommor är färskvara och behöver ändamålsenlig skötsel, därför är också mottagaren delansvarig för bukettens livslängd.
Om du vill göra en reklamation angående din beställning eller har andra frågor, vänd dig till trädgårdscentret i Jakobstad, 050 388 9592.