Följande betalningsvillkor gäller köp i Sunds webbutik, www.sunds.fi.

Förhandsbeställningar

Vid förhandsbeställningar via webbutiken beställs och betalas varan i förväg och levereras vid ett senare tillfälle när varan kommer i lager. Tidpunkten för leveransen meddelas så noggrant som möjligt i texten på sidan, och du får ett meddelande per e-post när leveransen väl sker.

I de fall när förhandsbeställda produkter inte kan levereras, till exempel vid problem i odlingen eller om varan inte kommer in i lager, returnerar vi köpesumman enligt vanligt förfarande. Du får ett e-postmeddelande om saken ifall så sker.

Priser

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar samt eventuella fel i produktbeskrivningar eller prissättning.

Om ett pris har angetts felaktigt på grund av ett tekniskt fel eller annan miss, förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen eller korrigera priset före leverans. I sådant fall kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Alla priser anges i euro (€) och inkluderar moms, om inget annat anges. leveranspriset syns vid kassan efter att man valt leveranssätt.

Betalning

Du kan betala din beställning tryggt och enkelt i vår webbutik. Vi erbjuder följande betalningsalternativ som handahålls av våra betalningsförmedlare:

  • Kortbetalning  - Visa, Mastercard, American Express, Maestro 
  • Mobilbetalning - MobilePay, Siirto, Apple Pay och Google Pay (endast Paytrail)
  • Direktbetalning via nätbankerna  
  • Faktura och delbetalning (Klarna, Paytrail)

Betalning sker med Paytrails SSL-skyddade e-betalningstjänst. För att kunna fullfölja beställningen behöver du vara bankkund och ha giltiga koder för internetbanken, ett giltigt betalkort godkänt av Nets eller app för mobilbetalning. Alla köp i webbutiken måste betalas vid beställningen.

Vårt företag har inte tillträde till kort- eller bankuppgifterna och informationen på betalkortet sparas inte i våra system.

Alla köp i webbutiken måste betalas vid beställningen, även förhandsbeställningar och när produkten avhämtas från trädgårdscentret.

Våra betalningsförmedlare

Som betalningsförmedlare använder vi oss av den finlänska Paytrail Oyj (2122839-7) och den svenska motsvarigheten Klarna Bank Ab (556737-0431). 


Om Paytrail

Vid betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även som den som förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj

FO-nummer: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä

Telefon: 0207 181830

www.paytrail.com

Om Klarna

En svensk bank som är registrerad hos Bolagsverket under registreringsnummer 556737-0431. Verkställande direktör är Sebastian Siemiatkowski. Klarna Bank AB (publ) har tillstånd från Finansinspektionen för att erbjuda finansiella tjänster. Klarnas registrering hos Finansinspektionen samt en lista över länder till vilka Klarnas tjänster har passporterats finns på Finansinspektionens webbplats.

Klarna Bank AB (publ)

Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Telefon: +46 8 120 120 00, fax: +46 8 120 120 99

E-post: kund@klarna.se

Hävning av köp

Ångerrätt: Vi följer finländsk konsumentlagstiftning och konsumentombudsmannens direktiv gällande e-handel. Kunden har rätt att returnera produkter som levererats per post (gäller inte färska blombuketter) inom 14 dagar efter leverans och få köpesumman returnerad. Sunds betalar postkostnaderna för produktreturen.

Ångerrätten gäller endast oanvända produkter som är i försäljningsbart skick. Beställningen kan inte hävas om produkten har tydliga spår av användning.

Förfarande vid retur: Ta först kontakt med vår kundtjänst! När du returnerar produkten, använd alltid samma eller motsvarande förpackning som produkten levererades i, så att produkten är korrekt skyddad under transporten.

Returnering av köpesumman: Returneringen av köpesumman kan ta minst 1-2 veckor. Om köpesumman inte blivit returnerad under denna tid, ta genast kontakt med oss. Kom ihåg att returrätten inte gäller produkter som har tydliga spår av användning, som är skadade eller som inte kan säljas vidare.

Mer om Ånger- och Returrätt hittar du här.

Personuppgifter

I samband med beställningen ska kunden uppge åtminstone e-postadress, namn och telefonnummer för att Sunds ska kunna fullfölja beställningen, samt lämna sitt samtycke om att Sunds inför personuppgifterna i sitt kundregister. Kunden ansvarar för att både de egna uppgifterna och leveransuppgifterna är korrekta.

Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Reklamationer

Blombuketter: Blommor är färskvara och behöver ändamålsenlig skötsel, därför är också mottagaren delansvarig för bukettens livslängd.

Om du vill göra en reklamation angående din beställning eller har andra frågor, vänd dig till trädgårdscentret i Jakobstad, 050 388 9592.